A- A A+

سئوالات متداول

  • چاپ
  • ایمیل

سئولات متداول :
پرسش
1- تغيير نام قبض آب به چه صورتی امکان پذير است؟
برای تغيير نام قبض آب بها اگر : الف _ ملک دارای سند مالکيت می باشد : مشترک می بايستی اصل فتوکپی سند مالکيت ( از صفحات مشخصات و انتقال) همراه با فتوکپی کارت ملی مالک و آخرين قبض صادر شده آب بهاء که پرداخت شده باشد را تحويل واحد پذيرش امور مشترکين مربوطه نمايد تا پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود . ب: ملک فاقد سند ثبتی و دارای قولنامه معتبر خريد می باشد : در اين مورد مشترک بايستی اصل و فتوکپی قولنامه معتبر و اصل و فتوکپی کارت ملی مالک جديد و آخرين قبض صادر شده آب بهاء که پرداخت شده باشد را تحويل دفاتر پیشخوان شود و فرم محضری را تکمیل نماید.
2- درخواست چند واحدی به چه صورتی امکان پذير است؟
در کاربريهای مسکونی چنانچه ملک بصورت دو يا چند واحد مسکونی مستقل باشد که از يک انشعاب استفاده دارند به علت مصرف مازاد بر الگوی مصرف ، قبوض آب بصورت تصاعدی با تعرفه بالا محاسبه می شوند . در اين گونه موارد مشترک می تواند به همراه آخرين قبض آب بهاء پرداختی جهت درخواست چند واحدی دفاتر پیشخوان اقدام نمايد . که پس از انجام بازديد کارشناسی و تائيد تعداد واحد مسکونی و پس از دريافت تفاوت واحد احتمالی نسبت به چند واحدی نمودن قبض آب بها اقدام می شود .
3- استعلام عدم بدهی از محضر به چه صورتی امکان پذير است؟
مدارک مورد نياز ، آخرين قبض صادر شده که پرداخت شده باشد ، نامه استعلام محضر، و پايانکار بهره برداری ملک در صورت نداشتن پايانکار ، توسط کارشناس شرکت آب و فاضلاب از ملک ارزيابی به عمل می آيد و پس از پرداخت هزينه تفاوت احتمالی توسط مشترک نسبت به صدور فرم عدم بدهی اقدام می گردد .در صورتيکه ملک در اجاره شخص حقيقی يا حقوقی درآمده باشد و مصرف کننده جديد خواهان استعلام عدم بدهی باشد ، پس از تسليم درخواست به واحد پذيرش به همراه اجاره نامه ملک مربوطه اقدام خواهد شد .
4- در صورتی که سيستم داخلی لوله کشی ملک دچار ترکيدگی شده باشد مشترک چه کارهايي بايد انجام دهد؟
در صورتي که سيستم داخلی لوله کشی ملک دچار ترکيدگی شده باشد ف مشترک بايستی پس از ترميم و تعويض سيستم فرسوده به واحد پذيرش امور مشترکين مراجعه نمايد و پس از تنظيم فرم اعلام ترکيدگی لوله های داخلی ، توسط بازرس شرکت از محل بازديد و همچنين بازديد کارشناسی جهت ارزيابی ملک انجام می شود و در صورتيکه ميزان مصرف مشترک در زمان ترکيدگی ( يک دوره) اختلاف فاحشی نسبت به ميزان مصرف وی در دوره مشابه سالهای گذشته داشته باشد ، نسبت به اصلاح و تخفيف قبض صادره اقدام خواهدشد . لازم به توضيح است که در صورت افزايش واحد در نتيجه بازديد ملک ، مشترک بايستی نسبت به پرداخت تفاوت حق انشعاب اقدام نمايد .
5- در صورت ترکيدگی کنتور يا شير فلکه و يا آبريزی دشتی هر دو مشترک چه کارهايی بايد انجام دهد؟
مشترک بايستی پس از تماس با اتفاقات 122 نسبت به رفع آبرطزی اقدام شود . در اين گونه موارد مشترک بايستی پس از مراجعه به واحد پذيرش نسبت به تنظيم فرم مربوطه( اعلام ترکيدگی کنتور يا شير فلکه ) اقدام نمايد و پس از بررسی گزارش اتفاق نسبت به محاسبه مجدد قبض دورة آبريزی بر اساس مصرف مشابه سال گذشته اقدام خواهد شد .
6- نسبت به خرابی کنتور يا شير فلکه خراب مشترک چه اقدامی بايد انجام دهد؟
در صورتی که کنتور آب مشترک شماره نمی اندازد و توسط مامور قرائت کنتور تائيد و در قبض آب بها را در محل وضعيت انشعاب کنتور خراب ذکر شده باشد . مشترک می تواند پس از مراجعه حضوری به واحد پذيرش و تماس تلفنی با واحد مذکور نسبت به تنظيم فرم تعويض کنتور يا شير فلکه اقدام شود.
7-اعتراض به قبض صادره آب بهاء به چه صورتی امکان پذير است؟
مبالغی که در صورتحساب دورة مشترکين ( قبض آب ) محاسبه و منظور می شود براساس کارکرد کنتور و نوع کاربری ملک و تعداد واحد می باشند و قابل پرداخت است . منتهی چنانچه ابهاماتی برای مشترک يا مصرف کننده وجود داشته باشد بايستی در مهلت تعيين شده در قبض پس از کنترل سيستم لوله کشی داخلی و شماره کارکرد کنتور و مقايسه آن با شمارة قرائت شده توسط مأمور قرائت بر روی قبض جهت رفع ابهام به امور مشترکين مراجعه نمايد . سپس علت اعتراض خود را همراه با شماره فعلی که خود مشترک يا مصرف کننده قرائت کرده ارائه می دهد تا بررسی توسط قسمت جوابگويی قبض در صورت نياز نسبت به تنظيم فرم بازديد و قرائت مجدد کنتور اقدام شود .
در صورتی که مشترک نسبت به کارکرد کنتور ( احتمال اضافه شماره اندازی ) اعتراض دارد . بازرس قرائت کنتور از کنتور آزمايش بعمل می آورد و در صورت تائيد اضافه شماره اندازی نسبت به تعويض کنتور خراب اقدام می شود و در صورت کاهش مصرف مشترک با کنتور جديد نسبت به اصلاح قبض گذشته اقدام خواهد شد .
در صورت اعتراض به کاربری ملک نيز پس از تنظيم فرم تغيير کاربری و بازديد از ملک در صورت تائيد کاربری جديد اقدام می شود .
8- چنانچه به هر علت در زمان تعيين شده طبق جدول سالانه واحد قرائت امکان شماره برداری از کنتور آب ملک و جود نداشته باشد مشترک چه اقدامی بايد انجام دهد؟
الف - مشترک می تواند با مراجعه به شرکت و اعلام زمان قابل دسترسی به کنتور با ناظر واحد قرائت هماهنگی لازم جهت قرائت کنتور را انجام دهد .ب - در تاريخ قرائت تعيين شده ( هر دو ماه يکبار ) شخصاٌ از کنتور شماره برداری و به واحد قرائت کنتور امور مشترکين منطقه مربوطه اطلاع دهد . ( بصورت تماس تلفنی )
* توجه : زمان اعلام کارکرد کنتور و نحوه گزارش طی کارت تماس تلفنی که در صورت بسته بودن محل توسط مأمور قرائت در ملک انداخته می شود .
9- درخواست تغيير مکان و تغيير ارتفاع کنتور به چه صورتی امکانپذير است؟
مشترک با در دست داشتن آخرين قبض صادر شده و پرداخت شده به واحد پذيرش مراجعه می نمايد و پس از تنظيم فرم مربوطه از محل بازديد کارشناسی به عمل می آيد و پس از دريافت هزينه های مربوطه و يا تفاوت حق انشعاب احتمالی در صورت تغيير ملک نسبت به تغيير مکان و يا تغيير ارتفاع کنتور اقدام خواهد شد . لازم به ذکر است که تغيير مکان کنتور فقط در محدوده ملک مشترک و با توجه به امکانات شرکت در داشتن شبکه در محل مورد تقاضای مشترک خواهد بود .
10- چه دليلی موجب اعتراض مشترک نسبت به مبلغ حق انشعاب آب و فاضلاب در مقايسه با همسايگان مجاور ميشود؟
بدليل محاسبه حق انشعاب آب و فاضلاب بر اساس تعداد واحدها و نوع کاربری متفاوت ميباشد.
11- چه ملاکهايي برای 2 واحدی بودن ملک در نظر گرفته ميشود؟
ملاک 2 واحدی بودن کامل بودن سرويسهای بهداشتی و مجزا بودن طبقات از يکديگر است.


برای طرح پرسش جدید لطفا اینجا کلیک نمایید . 

مطالب مرتبط

آمار حضور بازدیدکنندگان

0276678
امروز
دیروز
این هفته
هفته قبل
این ماه
ماه قبل
کل بازدید
766 بازدید
1734 بازدید
2477 بازدید
2477 بازدید
20920 بازدید
48107 بازدید
276678 بازدید

پیش بینی امروز
600

3.37%
14.29%
2.98%
0.04%
0.30%
79.01%
زمان آنلاین بودن (15 دقیقه پیش):13
13 مهامانان
هیچ عضوی آنلاین نیست
آخرین بروز رسانی : سه شنبه 20-09-1397, 09:14